Kanały handlowe w twojej kablówce
Następnym krokiem w e-commerce rozumianym jako sprzedaż z wykorzystaniem telewizji było utworzenie kanałów tematycznych poświęconych w całości telezakupom.
Pierwsze takie projekty zaczęto realizować w Stanach Zjednoczonych.
W tamtejszych sieciach kablowych rozpoczęto emisję kanałów, które zajmują się wyłącznie promowaniem produktów i zachęcaniem do ich kupna.
Okazało się, że amerykański rynek jest szalenie podatny na takie rozwiązania i wyniki sprzedaży były świetne.
Wszystko zaczęło się zmieniać wraz z upowszechnieniem internetu i efekty takich kampanii nie były już tak obiecujące.
Jednakże, co ciekawe, w USA takie stacje wciąż radzą sobie nieźle i docierają do bardziej tradycyjnych konsumentów, zwłaszcza z pokolenia amerykańskich seniorów.
Także w Polsce próbowano rozwijać ten medialny sektor i założono kanał oferujący wyłącznie oferty handlowe.
Włączono go do portfolio kablówek oraz cyfrowych pakietów satelitarnych, jednakże sukcesu zza oceanu nie udało się powtórzyć.
Wygląda na to, że takie oblicze e-commerce powoli odchodzi do lamusa.